Slzy mi oči zalily, srdce zabolelo...

07.06.2017 10:32

V dopoledních hodinách dne 6. června 2017 zemřel náš kolega, přítel a báječný velitel - poslední velitel chebského pohraničního svazku

plk. PS Ing. Václav VITOŇ.

Po dlouhé a těžké nemoci nás opustil dlouholetý člen KČP a pohraničník tělem i duší, náš Václav Vitoň.

Byl posledním pohraničníkem, který opouštěl naší bývalou brigádu Pohraniční stráže v Chebu

a předával od objektu klíče těm, kteří se následně zapřičinili o její úplnou likvidaci.

Více informací Vám budou, přátelé, dodány.

 

Vážená paní Jarmilko, milá rodino,
přijížděl jsem dnes ráno ve 02,00 hodin unaven z práce domů a teprve když jsem opět otevřel telefon, viděl jsem zprávu od Milana Ruse, abych hned volal... Následně mi Milan oznámil, že náš Václav zemřel...
Ač unaven, už jsem do rána nezaspal a přiznávám se k slzám, od kterých mne moje Hanča konejšila. Moc jsem si vážil Vašeho Václava a zůstane mi hluboce vryt do paměti i srdce.
Přijměte Vy, milá Jarmilko, a s Vámi celá vaše rodina pozůstalých hlubokou a upřímnou soustrast nad ztrátou nejen výtečného našeho velitele, ale především báječného člověka, kterého si vážila ohromná spousta lidí, kteří ho poznali.
Je to dnes bolestivé pro Vás a pro nás všechny, ale i když nás Václav  opustil, v našich vzpomínkách navždy zůstává.
Prosím Vás o vyjádření souhlasu, abychom se s polu s Vámi mohli i my všichni péesáci a členové KČP s Václavem důstojně rozloučit se všemi poctami, které si zaslouží.
Děkuji Vám.
 
S úctou k Václavovi i k Vám

váš přítel Jarda Horák

 

............................

Od plk. RSDr. Milana Richtera - Praha

Jaroslave !

Informaci o skonu Plk. Ing. Václava Vitoně jsem dostal již včera odpoledne od Milana Rusa a krátce poté od Josefa Mizery. Děkuji Ti nejen za informaci, ale

za  důstojné zveřejnění jeho úmrtí na Tvých webových stránkách.

Znal jsem se s V. Vitoněm již od začátku 60 let, kdy se stal vojákem z povolání a začal úspěšně svou kariéru ve funkci kynologa 5. pohraničního praporu ve Vojtanově.  Rozloučil jsem se s ním v lednu 1990, kdy jsem byl odvolán z funkce ZVP. Pak jsem se s ním setkával na shromážděních KČP a jsem rád, že jsem mu, jako předseda NR KČP mohl na shromáždění ochránců československých státních hranic SH v Nymburku připnout na hruď medaili KČP.

Byl to schopný, obětavý a náročný důstojník na své podřízené, ale také na sebe. Svůj soukromý život podřizoval výkonu funkcí, které při ochraně státních hra zastával. Vojenskou přísahu věrnosti své vlasti a pracujícímu lidu splnil uvědoměle a s plným nasazením duševních a fyzických sil.

Čest jeho službě vlasti a svému životu.

Milan Richter

 

...............

Od plk. prof. Stanislava Kábele - Praha

Jaroslave, děkuji Ti za zaslání zprávy o úmrtí našeho přítele, odvážného a čestného člověka. Budeš-li mít příležitost promluvit s pozůstalou paní manželkou, prosím o sdělení mé upřímné soustrasti. S pozdravem Kábele

 

.......................

Od kpt. Josefa Prášila - Chomutov

Ahoj, měl jsem tu čest ho poznat. Byl to čestný a poctivý člověk. Pepa

 

..............................

Od JUDr. Vojtěcha Filipa - místopředsedy Parlamentu ČR

Čest jeho památce.
VF

 

................................

 

Zpracoval J.H.